ارشد مدیریت آموزش و بهسازی منابع انسانی

به وبلاگ دانشجویان ارشد مدیریت آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند ورودی 93 خوش آمدید

ارشد مدیریت آموزش و بهسازی منابع انسانی

به وبلاگ دانشجویان ارشد مدیریت آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند ورودی 93 خوش آمدید

درس آموزش و بهسازی منابع انسانی در کشورهای پیشرفته - جلسه هفتم 93/08/15


بسمه تعالی


با سلام خدمت همکلاسی های گرامی ، همانطور که در جریان هستید این جلسه به دلیل اینکه تعداد زیادی از دوستان سرکلاس حاضر نبودند ( مسافرت بودند ) بنابراین فقط ارائه کشورهای چین و نروژ و غنا در دو گروه انجام شد آن هم نه همه در هر دو گروه !!! 

استاد محترم سرکار خانم صالح نیا ارائه جزوه مربوط به این کشورها را به جلسه آینده موکول کردند تا همه دوستان حضور داشته باشند. 




پایان جلسه هفتم

درس آموزش و بهسازی منابع انسانی در کشورهای پیشرفته - جلسه ششم 93/08/08


بسمه تعالی



جزوه کشور ایتالیا :



1 - ویژگی اصلی آموزش بزرگسالان در ایتالیا چیست ؟


پاسخ :


** هدف از آموزش بزرگسالان در ایتالیا علاوه بر ایجاد و بهبود مهارت های مورد نیاز برای بازار کار و از بین بردن بی سوادی ( سواد خواندن و نوشتن ) ، از بین بردن بی سوادی کارکردی می باشد. بدین معنا که افراد توانایی مورد نیاز برای داشتن زندگی سالم از تمام جنبه ها را داشته باشند. که در این راستا دوره های آموزشی از طرف دانشگاههای نسل سوم با هدف افزایش تمایل به یادگیری و بازآموزی بزرگسالان و بهبود مهارت های زندگی آنان ارائه می شود.



2 - مدیریت سیستم آموزشی ایتالیا به چه صورت است ؟


پاسخ :


** پس از تصویب اصل خودمختاری در سال 1997 ، ایجاد تمرکز زدایی در سیستم آموزشی ایتالیا شروع و تداوم یافت بطوریکه مدارس از استقلال داخلی در زمینه برنامه ریزی آموزشی برخوردار شدند ، اما جهت تضمین کیفیت آموزشی ، وظیفه کنترل و نظارت آموزشی از سوی دولت و به کمک موسسات ملی ارزیابی انجام می شود. ( ترکیبی از تمرکز و عدم تمرکز )





جزوه کشور آلمان :



1 - بارزترین ویژگی سیستم آموزشی در کشور آلمان چیست ؟


پاسخ :


** با توجه به پذیرش وجود تفاوت بین افراد از نظر هوش و توانایی یادگیری ، در طراحی سیستم آموزشی نیز این تفاوت ها مورد توجه قرار گرفته و از همان ابتدا افراد با توجه به توانایی هایشان در سه سطح کیفی مدارس مشغول به تحصیل اند. بهترین و باهوش ترین افراد در مدارس درجه یک تحصیل نموده به امید آنکه در آینده بعنوان نخبگان جامعه کرسی های علمی و پست های اجرایی ارشد را تصاحب کنند. دانش آموزان متوسط در مدارس درجه 2 آموزش های تخصصی را می گذرانند تابتوانند بعنوان نیروی کار ماهر و متخصص در جامعه ایفای نقش کنند . دانش آموزانی که بر اساس ارزیابی ها در سطح پایینی از نظر هوش قرار دارند ، جذب مدارس درجه 3 شده و با گذراندن آموزش های نظری پایه در کنار آموزش های فنی ساده در آینده بعنوان نیروی کار ساده و معمولی وارد جامعه می شوند.




2 - آموزش فنی و حرفه ای در آلمان به چه صورتی است ؟


پاسخ :


** آموزش های فنی و حرفه ای در آلمان تابع سیستم آموزشی دوگانه می باشد، بدین معنا که افراد درکنار تحصیل به طور نیمه وقت کار عملی را نیز انجام می دهند. ( همزمانی کار و تحصیل )





جزوه کشور فرانسه :




1 - مهمترین اهداف ساختار آموزشی فرانسه کدامند، حداقل 4مورد نام  ببرید :



پاسخ :



** الف - احداث مرکز پژوهشی جهت برقراری ارتباط صنعت ودانشگاه


** ب - ارتقاءهمکاریهای تخصصی با سایر کشورهای جهان


** ج - استقرار نظام کار آموزی حرفه ای مداوم جهت تربیت مهندسین وتکنسین های حرفه ای در خارج از مدارس عالی


** د - تاکید بر فرهنگ عمومی به موازات پرداختن به آموزش های فنی وحرفه ای




2 - نظام کار آموزی در کشور فرانسه به چه صورت می باشد؟



پاسخ :



** کار آموزی در کشور فرانسه نسبت به سایر کشورها از جایگاه مهمتری برخوردار است ووظیفه آن ارائه آموزش های عملی جهت ایجاد یا بهبود مهارت های مورد نیاز برای ورود به بازار کار یا افزایش بهره وری می باشد در این راستا گروه های سنی25-16 سال می توانند با بستن قرار دادهای راهنمایی مهارتی یا تطبیقی علاوه بر دریافت آموزش فرصت ارتقاء یافتن شغل را بیابند اتاق بازرگانی وصنایع واتاق کشاورزی ومشاغل در کنار موسسات مشاوره ای وظیفه معرفی کار آموزان را به عهده دارد.




3 - مدیریت  آموزشی در فرانسه به چه صورت می باشد؟



پاسخ :



**با توجه به دو اصل پایداری (پایبندی به سنت ها وارزش های دموکراسی از جمله برابری،برادری وآزادی)وپویایی(انعطاف پذیری وهمگام بودن با پیشرفت های جهانی در زمینه های مختلف)در ساختار آموزشی فرانسه نظارت به صورت غیر متمرکزانجام می شود وتعیین سیاست هاو خط مشی های آموزشی در چهارچوب اصول پذیرفته شده اما به صورت غیر متمرکز انجام می گیرد از این رو مدیریت آموزشی در فرانسه در آکادمی آموزشی توزیع شده است.

 


جزوه کشور بلغارستان :




1 - مهم ترین اهداف آمورشی بزرگسالان در کشوربلغارستان کدامند؟


پاسخ :


** از آن جایی که از نگاه ساختار آموزشی بلغارستان لازمه ی داشتن زندگی اجتماعی وجمعی مناسب ومطلوب آموزش می باشد اهداف آموزشی بزرگسالان متمرکز بر موارد زیر است:

*** 1 - بهبود قابلیت ها ومهارت های فنی افراد شاغل جهت ارتقا شغل

 

*** 2 - ارائه آموزش های فنی وحرفه ای برای افراد بیکار جهت یافتن شغل

 

*** 3 - بهبود سبک حرفه ای مشاغل متناسب با استاندارد های اروپایی


*** 4 - ایجاد امکان تطبیق با شرایط جدید فرهنگی ،اجتماعی واقتصادی بلغارستان وجهان




2 -  در حوزه مدیریت آموزشی مهم ترین اقدام صورت گرفته در بلغارستان چیست؟



پاسخ :



** جهت برنامه ریزی آموزشی ونظارت بر آموزش  طرحی با عنوان کتاب سفید در بلغارستان به تصویب رسیدکه هدف آن کاهش تمرکز تصمیم گیری ونظارت آموزشی از سوی دولت وبه عبارتی کاهش دخالت مستقیم دولت در برنامه ریزی ونظارت آموزشی است به طوری که این اختیار به موسسات مدیریتی در سطوح استان وشوراهای شهری انتقال یافت.




پایان جلسه ششم


*** ((( از همکاری سرکار خانم سخائی نیا جهت تهیه و تایپ جزوه کشورهای فرانسه و بلغارستان سپاسگزارم ))) ***




اطلاع از برنامه های کلاسی و تشکیل یا عدم تشکیل کلاس ها

با سلام خدمت همکلاسی های گرامی ، باید به عرض برسانم دانشگاه آزاد اسلامی وبلاگی را برای آگاهی از برنامه های کلاسی و برگزاری و عدم برگزاری کلاس ها ایجاد کرده است که مفید به فایده می باشد . حتما یک سری به آن بزنید که آدرس آن را در صفحه ورودی وبلاگ سمت چپ و قسمت " پیوندها "  گذاشتم که دائم آنجا باشد و در پایین هم لینک آن را گذاشتم. 







وبلاگ دانشگاه آزاد بیرجند برای اطلاع رسانی برنامه های کلاسی






ترجمه و صوت صفحات 13 و 14 جزوه زبان تخصصی آقای دکتر حکیم پور

باسلام خدمت همکلاسی های گرامی

باقیمانده صفحه 13 و کل صفحه 14 را برای شما ترجمه کردم امیدوارم مفید به فایده باشد از اینکه دیر می شود عذرخواهم اما تمام سعی بنده بر این هست که ترجمه تا جایی که می شود روان باشد و کلیه لغات با معنی آنها نیز در ابتدای ترجمه باشدکه همین باعث تاخیر در ترجمه می شود . 






ترجمه صفحات 13 و 14جزوه زبان تخصصی آقای دکتر حکیم پور






متن انگلیسی صفحات 13 و 14 جزوه زبان تخصصی آقای دکتر حکیم پور





فایل صوتی صفحات 13 و 14 جزوه زبان تخصصی آقای دکتر حکیم پور















ترجمه قسمت باقیمانده صفحه 13 جزوه زبان تخصصی آقای دکتر حکیم پور

باسلام خدمت همکلاسی های محترم


قسمتی از صفحه 13 را که در واقع تایم کلاسی اجازه نداد که ترجمه و ارائه آن توسط جناب دکتر حکیم پور به پایان برسد , همکلاسی گرامی , سرکار خانم بنی اسدی لطف کردند و ترجمه آن را برای شما دوستان گرامی آماده کردند که بنده هم آن را برای استفاده روی وبلاگ قرار می دهم . به امید مشارکت همه دوستان گرامی در جهت تداوم استفاده مفید از این وبلاگ . 




ترجمه قسمت باقیمانده صفحه 13 جزوه زبان تخصصی آقای دکتر حکیم پور